فرش و دکوراسیون

پاک کردن انواع لکه فرش

آیا می دانید چگونه با لکه های سخت روی فرش تان مقابله کنید و آنها را از بین ببرید؟ جالب است بدانید که بعضی از روش ها می توانند شرایط را سخت تر کنند و باید شما توجه  داشته باشید که این کار را با نهایت دقت انجام دهید.

در واقع هیچ قانونی طلایی برای رفع لکه فرش وجود ندارد. لکه و نقطه ها به روش ها و تکنیک های مختلفی واکنش نشان می دهند ، بنابراین یکی از شیوه های مناسب برای تمیز کردن لکه ها ، تعیین نوع لکه است که با آن سر و کار دارید و لازم است که راه حل های مناسب برای رفع این مشکل را بدانید. در ادامه می خواهیم به انواع لکه بری فرش و راه های از بین بردن آنها بپردازیم ، پس ما را تا انتها همراهی کنید.

تمیز کردن انواع لکه فرش

به طور کلی در هر خانه امکان وجود لکه بر روی فرش وجود دارد و این امر کاملا طبیعی است. برای تمیز کردن لکه ها بر روی فرش باید به یک سری نکات توجه کنید تا بدون آسیب رساندن به بافت فرش ، لکه ناپدید شود و جلوه دوباره به قالی شما بازگردد. در ادامه به طور جزئی به این موضوع نگاه خواهیم داشت.

لکه های طبیعی فرش

لکه های طبیعی مانند توت فرنگی ، گیلاس ، آلبالو که همگی آنها بر پایه آب هستند و برخی از آسان ترین لکه ها برای پاک کردن می باشند. به خاطر داشته باشید که مقداری آب و کمی شوینده مایع مانند سرکه برای برطرف کردن لکه های میوه بر روی فرش کاری مهم است.

لکه های آبی دیگر فرش

هر چیزی که در آن آب وجود داشته باشد می تواند به عنوان جزء اصلی دقیقا به همان شکل مورد استفاده قرار بگیرد. این شامل نوشیدنی ها و حتی ژله و جوهر خودکار نیز می شود.

لکه های سنگین فرش

برخی از لکه ها بیش از اسباب دردسرهستند و اگر به سادگی با آب و مواد شوینده شسته شود ، لکه بر جای می گذارد. اینها معمولا آیتم های بسیار تیره مانند قهوه و خون است. در این شرایط می توانید از ترکیب آب و نوشابه بهره بگیرید و لکه های سنگین فرش را از بین ببرید.

لکه جوهر معمولی بر روی فرش

بهترین حلال برای پاک کردن لکه جوهر ، ماست است. به این روش که روی لکه ماست می ریزید و آن را روی قسمت جوهری اش پخش می کنید. بعد از اینکه که ماست کاملا با جوهر ترکیب شد ، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این روش را چندین بار انتخاب کنید تا جوهر کاملا جذب ماست شود.

لکه های تنباکو بر روی فرش

بهترین پاک کننده برای این لکه ها ، گلیسیرین است. شما می توانید کمی گلیسیرین را روی محل مورد نظر ریخته و به آرامی آن را تمیز کنید ، حالا مجددا این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن آغشته کنید و به مدت نیم ساعت آن را روی محل مورد نظر بگذارید و بعد آن را بشویید.

لکه های چربی فرش

پارچه ای کهنه را روی لکه بگذارید و روی آن را اتو بکشید. دقت داشته باشید که در شرایط حرارتی متوسط باشد تا به فرش صدمه نزند. گرما به انتقال باقیمانده روغنی از فرش به پارچه منتقل می شود. بنابراین شما می توانید در اسرع وقت ، فرشتان را با یک شست و شو ساده ، دوباره تمیز کنید. این یکی از روش های مناسب برای لکه گیری فرش است.

لکه های پروتئین فرش

پاک کننده های پروتئین یا آنزیم برای تمیز کردن لکه های سخت مانند تخم مرغ ، خون ، مدفوع یا استفراغ بسیار کارآمد و مهم هستند. این محصولات تا زمانی به درد شما می خورد که روش تولید کننده را به درستی دنبال کنید. به عنوان محلول پاک کننده لکه خون و تخم مرغ می توانید از محلول آب نیمه گرم ، نمک ، صابون و سرکه بهره بگیرید.

پاک کردن لکه های چسب بر روی فرش

رفع لکه فرش عموما کار سختی نمی باشد اما در خصوص برخی از آلودگی ها مانند لکه های چسب این قضیه کمی دشوار می شود. در صورت ایجاد لکه چسب بر روی فرش بهتر است که قبل از هر چیز اطلاعات روی جعبه ی چسب را بخوانید تا از نوع آن مطلع شوید در این صورت می توانید راه حل مناسبی برای لکه بری فرش پیدا کنید. اما اگر می خواهید خودتان لکه های چسب را از بین ببرید ، باید به نکاتی که در ادامه می گوییم توجه داشته باشید.

می توانید کمی سرکه بر روی لکه چسب بریزید و تا چند دقیقه صبر کنید ، با این کار چسب نرم تر می شود و می توانید بعد از چند ساعت ، آن را از فرش جدا کنید.

مرحله بعدی استفاده از کمی مایع دستشویی یا یک مایع شوینده مناسب است ، در این مرحله باید مایع شوینده مد نظر را روی چسب بریزید و با یک فرچه بر روی آن را بکشید.

پس از اتمام لکه گیری فرش ، آن را با آب گرم شست و شو دهید تا کف ایجاد شده به طور کامل از ان خارج شود. در انتها نیز آب فرش را به خوبی بگیرید تا خشک شود.

پاک کردن رنگ از روی فرش

در ابتدا قبل از خشک شدن رنگ باید با یک دستمال کاغذی آن را از روی سطح فرش بردارید. بعد کمی تینر روی یک تکه پارچه یا دستمال بریزید و به آرامی روی لکه فرش قرار دهید.

در این مرحله باید آن قسمت از فرش که به تینر آغشته شده است را توسط یک ماده پاک کننده بشویید و در نهایت بعد از خشک شدن فرش آن را جارو کنید.

در ادامه می خواهیم به خرید فرش کاشان ارزان قیمت بپردازیم  و خرید مستقیم آن از کارخانه را مورد بررسی قرار دهیم.

خرید فرش کاشان ارزان

فرش کاشان از دیرباز بهترین فرش جهان بوده و می توان فرش ایران را با قالی کاشان شناخت که با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های پیشرفته به صنعت فرش ماشینی ایران ، شهر کاشان قطب صنعت فرش ماشینی و بازار فرش ماشینی ایران شد.

نقشه های بروز و جدید در فرش های ماشینی از هر موقع بیشتر شده است ، به طوری که آنقدر نقشه های جدید بر روی بازار تاثیر گذاشته است که کارخانه های فرش ماشینی به صورت سلیقه ای اقدام به بافت طرح های جدید فرش کاشان می کردند و با ارائه فرش جدید کاشان به بازار تمام کارخانه ها مدل های مختلف آن طرح را عرضه می نمایند.

یکی از قابلیت های فوق العاده فرش های شهر کاشان ، ارائه مستقیم از کارخانه است. شما با خرید مستقیم فرش از کارخانه امکان ثبت سفارش در سایت فرش کاشان  را فراهم کرده و با تفاوت قیمتی 20 درصدی رو به رو می شوید.

جمع بندی

در این مقاله به انواع لکه ها و چگونگی برطرف کردن آنها پرداختیم و سعی کردیم در این زمینه اطلاعات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما می توانید از مطالب گفته شده جهت لکه گیری فرش خود استفاده کنید.

ممنون که تا این لحظه همراه ما بودید ، امیدواریم که این گفتار مورد توجه و علاقه شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، می توانید در قسمت کامنت ، نظرات خود را برای ما ارسال کنید. همکارانمان آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *