سوالات و مقالات پر کاربرد, فرش و دکوراسیون

فرش شلوغ یا خلوت؟

فرش شلوغ یا خلوت؟

فرش شلوغ یا خلوت؟ فرش گلریز یا گل درشت؟

در این مقاله میخواهیم در مورد فرش شلوغ یا خلوت؟ فرش گلریزیا گل درشت؟ اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انتخاب طرح و نقش و رنگ فرش انتخاب ماهرانه ای است که فضای خانه شما را میتواند بزرگتر نشان دهد، فرش یک عناصراصلی در چیدمان دکوراسیون منزل است و با انتخاب نادرست و ناهماهنگ آن شما فضای منزل خود را کوچک تر و دلگیر تر نشان میدهید.
 شما باید در انتخاب رنگ دقت زیادی داشته باشید که از زیبایی خانه خود نهایت استفاده را ببرید.

فرش با طرح شلوغ یا خلوت، کدام مناسب تر است؟

خرید فرش ماشینی این روزها با چالش های مختلفی مواجه است. از تنوع بالای کیفیت فرش ها تا تنوع زیاد طرح و نقش فرش ها موجب شده است تا خرید فرش ماشینی مشکلات خاص خود را داشته باشد.
به همین دلیل است که بسیاری از افراد در هنگام خرید تلاش و کوشش میکنند تا با افراد خبره مشورت های لازم را به عمل در اورند.

شلوغ یا خلوت بودن طرحو نقش فرش، یکی از نکاتی است که برای انتخای فرش بسیار مهم است و اهمیت فراوانی دارد.
فرقی ندارد که شما قصد خرید فرش دستباف دارید یا فرش ماشینی، در هر صورت باید این تصمیم را بگیرید که چه نوع نقش و چه نوع طرحی را می پسندید.
این موضوع علاوه بر سلیقه شما، به شرایط زندگی و کاربرد فرش هم ارتباط دارد.
انتخاب از بین فرش با طرح شلوغ و فرش با طرح خلوت، موضوع بسیار مهمی است.

میتوانید در صفحه خرید فرش مدرن انواع طرح های مختلف را مشاهده کنید و همینطور در اشکال مختلف مانند فرش های گرد در انواع طرح های شلوغ و پرکار و همینطور ساده مشاهده کنید.

فرش طرح دشت

قالی بافی جزو هنر های قدیمی ایرانیان است. فرش ها ابتدا در اندازه های کوچک تر و طرح ها و بافت های ساده تر بافته می شدند؛ اما خلاقیت هنرمندان در این عرصه، برای تنوع و کیفیت این هنر راه را باز کرده است.
فرش طرح درشت از جمله فرش های دستباف است که نخی صخیم دارد و نسبت به فرش های معمولی بافتش درشت تر است.

گبه نام دیگری است که بر روی فرش دستباف طرح درشت و درشت باف گذاشته شده است.
خواب بلند و بافت درشت این فرش ها آنها را برای مناطق سردسیربسیار مناسب کرده است تا بتواند سرمایی را که از زمین نفوذ میکند به بالا منتقل نکند.

به همین دلیل است که گبه یا فرش درشت بافت به عنوان یک زیر انداز مناسب برای مناطق سردسیری محسوب می شود.

فرش طرح ریز

مدت زمان طولانی از بافت فرش های ماشینی با کمک دستگاه های فرش بافی میگذرد. با گذر زمان دستگاه های بافت فرش ماشینی کیفیت بهتری پیدا میکند و همین مسئله میتواند روی بافت فرش و کیفیت آن تاثیر مستقیمی داشته باشد.
فرش ماشینی برای اینکه بتواند هر چه بیشتر به فرش های دستباف شباهت پیدا کند، باید بافتی ریز و ظریف داشته باشد.
در بافت فرش ماشینی ریز بافت، بای از طرح ها و نقش های مشابه فرش دستباف استفاده شود.

در حالت معمول بیشتر فرش های دستباف، بافت و طرحی ریز و ظریف دارند. اما برای اینکه بتوان در فرش های ماشینی هم به این نوع بافت ریز دست پیدا کرد، باید شانه و تراکم فرش را افزایش داد.
این کار باعث می شود که فرش ظرافت بیشتری پیدا کند و نقش ها و طرح های بیشتری هم داشته باشد.

فرش گلریز یا گل درشت کدام مناسب تر است؟

فرش طرح افشان یکی از زیبا ترین فرش های کاشان به شمار می رود که به دلیل نداشتن ترنج وسط و ریز بافتی در نقشه آن که شبیه فرس دست بافت گونه است، طرفداران زیادی را پیدا کرده است، فرش افشان باعث بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک بسیار پر کاربرد است، و فضای خانه شما را دلباز تر و همچنین بزرگ تر نشان میدهد، این طرح فرش در ابعاد 6 متری، 9 متری، و 12 متری بافته می شود.
نخی که در بافت فرش افشان کوروش به کار رفته است نخ اکرولیک و هیت ست شده است که باعث دوام بالا و کیفیت این فرش شده است، از مزایی که طرح افشان دارد این است که در برابر رفت و امد های زیاد مقاوم است و همچنین در برابر شست و شو مقاومت بالایی دارد و به هیچ عنوان پرزنمی دهد.

فرش های افشان تنوعشان بسیار بالا است و هر کدام زیبایی خود را دارد در این میان فرش افشان را میتوان براساس گل ریز و درشت بودن به 2 دسته تقسیم کرد، فرش ها افشان گلریز و فرش های افشان گل درشت که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

در زیر چند نقشه از هر کدام را مثال میزنیم تا بیشتربا نقشه های افشان گلریز و گل درشت آشنا شوید.

فرش افشان بهشت 1200 شانه

این طرح زیبا یکی از فرش های گل ریز 1200 شانه است که طرفداران زیادی دارد، این نقشه فرش طوسی جدید به علت گل برجسته بودن و داشتن گل ریز بسیار معروف شده است و بیشتر عرضه کندگان فرش این طرح را به عنوان افشان باغ گل میشناسند.
در نظر داشته باشید علاوه بر کیفیت بالای این طرح، زیبایی این طرح هم بسیار بالا است.

فرش گیلدا

فرش افشان فیلی یکی از پر طرفدار ترین فرش های 700 شانه است که در دسته فرش های گلریز افشان قرار دارد.
این طرح و این فرش به علت کیفیت و ضخامت بالایی که دارد بسیار خوش درخشیده است.
فرش گیلدا در چند رنگ متفاوت تولید میشود که از بهترین رنگ های ان رنگ سیلو و فیلی است.

فرش افشان نیلوفر

این فرش زیبا که 1200 شانه و تراکم 3600 تولید می شود از برترین نقشه های فرش کوروش می باشد.
این طرخ زیبا علاوه بر فروش در داخل به عنوان بهترین فرش صادراتی شناخته شده است و همچنین طرفداران زیادی دارد.
این را در نظر داشته باشید که این طرح گل ریز و زیبای افشان مطابق با بیشتر سلیقه ها است و گل های رنگی آن داخل فرش بسیار هماهنگ و متوازن پخش شده است.

فرش های گل درشت نسبت به فرش های گل ریز تنوع بسیار پایینی دارند و از معروف ترین انها فرش باغ بهشت است که بسیار شناخته شده است .

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم در مورد انواع فرش ها و مدل های آن اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما دانستید که خرید فرش ماشینی این روزها با چالش های مختلفی مواجه است و همچنین انتخاب از بین فرش با طرح شلوغ و فرش با طرح خلوت، موضوع بسیار مهمی است.

شما برای خرید و دیدن قیمت و مدل های فرش میتوانید به سایت فرشک مراجعه کنید.

اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید، می توانید در قسمت کامنت، نظرات خود را برای ما ارسال کنید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *