فرش و دکوراسیون

شناخت فرش 1200 شانه

فرش افشان طلاکوب

فرش 1200 شانه چيست؟

در هنگام خريد فرش ماشيني ، مشتريان به آيتم هاي مختلفي از جمله شانه ، تراکم ، الياف ، متراژ ، رنگ ، استحکام و غيره توجه دارند.

يکي از آيتم هاي مهم و شايد اولين مورد در خريد فرش ماشيني، تراکم و شانه فرش است . ما در ادامه به توضيح آن براي کسب بيشتر اطلاعات شما و خريدي راحت تر و مطمئن تر مي پردازيم .

شانه و تراکم فرش

شانه به تعداد گره در يک متر عرض فرش گفته مي شود و تراکم به تعداد گره در يک متر طول فرش گفته مي شود.

توجه داشته باشيد که هر چه شانه و تراکم فرش بالاتر برود باعث نزديکي گره ها به همديگر و ريز بافت بودن و ظرافت فرش مي شود و بالعکس هر چه اين معيار پايين تر باشد باعث ضخامت فرش مي شود.

به عنوان مثال اگر شما از قالي استفاده زيادي مي کنيد بهتر است از نمونه هاي مثل فرش 700 شانه خريد کنيد، اما اگر از مبل بيشتر استفاده مي کنيد و زيبايي و لطافت فرش اهميت دارد با خرید فرش 1200 شانه يا خرید فرش 1500 شانه  را انتخاب کنید که اين ظرافت نيز باعث شده تا به علت نزديکي به نوع دستبافت به فرش دستبافت گونه نام گذاري شود.

نکات خريد فرش 1200 شانه

توجه داشته باشيد که در خريد فرش 1200 شانه بايد به نکاتي توجه کنيد تا بتوانيد نمونه اصلي را از تقلبي آن تشخيص دهيد.

اول از همه اينکه به نام و نشاني فرش و توضيحات پشت قالي توجه نماييد که عموما فرش اصل تمامي اطلاعات را کتبا ذکر نموده اند.

در ضمن حتما تراکم و شانه نوشته شده را با خود قالي مقايسه کنيد تا تطابق داشته باشند.

همچنين در نمونه الياف توجه کنيد که مورد ذکر شده با ويژگي هاي نوع نخ مطابق باشد مثلا در فرش اکرليک نبايد قالي بوي نفت يا مواد پلاستيکي را بدهد.

نرم بوده و در برابر حرارت و شستشو مقاوم است.
در نهايت اينکه سعي کنيد از فروشگاه هاي معتبر خريد کنيد که تا حد زيادي خاطر شما را آسوده سازد.

فروشگاه فرشک با نماد اعتماد سعي نموده تا اين اطمينان را به مشتريان خود بدهد که از خريد خود رضايت داشته باشند و بهترين راه براي حصول اطمينان مقايسه ما با ساير فروشگاه هاست.

هم اکنون مي توانيد طرح های پرفروش و زيباي فرش 1200 شانه را با کلیک روی لینک زیر مشاهده کنيد .

خرید فرش 1200 شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *